Piano-lycka!

img_1564-kopia

Jag är så glad, så glad! I minst 15 års tid har jag suktat efter och drömt om ett akustiskt piano. De är ju minst sagt otympliga att forsla, och det är väl det som har varit krokbenet. Men så fick jag ”grönt” från maken att han kunde hämta ett piano jag sett ut på en lokal köp- och säljsida på Facebook, och så han gjorde, tillsammans med min svärfar. Jag är dem evigt och djupt tacksam ❤

img_1560-kopia

En hundralapp fick jag betala för piano + pall. Som fått! Jag har spelat piano sedan jag var liten, och haft ett fint elpiano i min ägo sedan tonårstiden som min pappa införskaffade. Men det är liksom inte riktigt samma känsla i ett elpiano som i ett akustiskt.. kanske att likna vid en elgitarr och akustisk gitarr. Det är olika ljud och ja, olika känsla (tycker jag).

Det nya pianot behöver, som jag misstänkte, stämmas. Det är inte i gräsligaste laget, men så pass att missljudet stör en smula. Pianot ska få stå till sig i några veckor här i kontoret, också ska jag kontakta en professionell i fråga att utföra stämningsjobbet.

img_1556-kopia

På pianot en loppisfyndad tavla och en ärvd fotogenlampa med belysning från min farmor.

Kram och fin söndag!

2 reaktioner på ”Piano-lycka!

  1. Hej! Försöker läsa dina låsta inlägg men mitt lösen funkar inte längre, har du bytt eller har jag gjort helt fel på nåt sätt? Blir orolig över hur du mår. 💕 Maila gärna nya lösen om du vill. Kram!

Kommentera

