Sommaren sinar ut…

IMG_0930 kopiaEtt vackert påfågelöga som jag lyckades fånga på bild i vår vildvuxna gräsmatta, innan den fladdrade vidare i de ljumma augustivindarna.

Sommaren lider mot sitt slut.

Det känns inte vemodigt alls. Sommaren är inte min favoritårstid, även om den inbjuder till fina utflykter, bad i hav, kastfiske och utomhusmiddagar i bersån. Det är även bekvämt att slippa bylsa på barnen och sig själv oändligt mycket kläder så fort man sticker nästippen utanför ytterdörren. Och fantastiskt att njuta av ljuset om kvällarna, som fyller på trötta energidepåer.

Jag förstår att många älskar sommaren. Den är fin.

Men nu välkomnar jag hösten. Krispig luft, hög sol och bärplock. Mörka kvällar, tända ljus, trevliga teveprogram som allt eftersom säsongsstartar.

Jag börjar även om att jobba (1:a september), efter sju månaders föräldraledighet. Nu är det makens tur att ta vid och vara hemma med de små.

Snart stundar helg, och jag ser som alltid fram emot att ha maken ledig med oss (mig och barnen) i två dagar.

Kram

Kommentera

