Finaste ljusstaken till jul…

Ljusstake Lyra

Årets absolut finaste elljusstake, som mer än gärna skulle få flytta hem till oss i juletid. Ja helst gånger två, faktiskt. En i vardera köksfönster på långsidan.

Jullängtan smyger sig på, sakta men säkert. För ett par veckor sedan plockade jag fram min samlade hög med julnummer från tidningen Lantliv. Jag har de i en separat hög just för att enkelt kunna ta fram när suget efter julinspiration infinner sig.

Jag längtar lite extra till denna jul. Att få gå hemma och stryka på stora magen, piffa lite här och var och ha W hemma mycket. Dekorera pepparkakshus, plocka in naturens finaste pynt (gran- och lingonris, kuddmossa och dylikt) och baka så hela huset fylls av doft från saffran, kardemumma och kanel. Ja, lite så…

Önskar er en fin fredag. Jag och lilleman möter helgen med feber och snoriga näsor, jag hoppas vi snart ska bli friska.

Kram!

 

Kommentera

