Utsikter

IMG_9061 kopia

Maj må vara den vackraste månaden på året. Ja, alla månader och årstider har sin egna lilla speciella charm tycker jag. Men just maj, vilar det något speciellt över. I början av månaden ligger fortfarande snöhögar kvar. Älvar, sjöar och hav är fortfarande till stor del islagda. Naturen är brun och trädens grenar nakna. Och sedan bara PANG! … smälter snön bort, isen far, knoppar på träden börjar brista och plötsligt står naturen i full grönska. Explosionskraft. Det är en sådan häftigt kontrast, allt inbakat i en och samma månad. Maj. Vackra, magiska maj. Med förväntan av sommar och ljuvlig tid framför sig.

Bilden ovan är tagen på vår baksida. Det söta lilla sommarhuset tillhör våra grannar. Jag tycker att det är så vackert! Jag har många gånger tänkt att om jag vore en skickligare målare, ja då skulle jag avbilda det.

IMG_9062 kopia

Solstrålarna silas genom tallarna.

IMG_9066 kopia

När vi tog ner vår skogsdunge, fick vi betydligt tjusigare – och ljusare – utsikt åt detta håll! Den lilla vägen är våra andra grannars travbana. Och knabben som sticker upp där är Kalahatten (ett populärt utkiksberg här i kommunen).

IMG_9068 kopia

Utsikt från husets framsida. Väldigt inzoomat! Men väldigt vackert. Vattnet som skymtar är en fjärd, som går ihop med Piteälven.

IMG_9074 kopia

Utsikt åt samma håll, fast något åt höger. Söta lilla ladan på gärdan.

IMG_9071 kopia

Och när jag nu visat våra utsikter och alla håll och kanter, måste jag väl förstås för rättvisans skull visa upp utsikten ner mot byavägen. Älskar hur träden liksom ramar in vyn här.

Kram och fin tisdag till er!

En reaktion på ”Utsikter

Kommentera

