Önskelista

Så har jag knåpat ihop en liten önskelista… En blandning mellan nytt och gammalt, lite billigare och lite dyrare.. Ja det är alltid svårt med önskelistor tycker jag. Kläder och sådant vill jag gärna köpa själv, så det blir mer åt inrednings- och prylhållet i vanlig ordning 😉

01

Porslinsburk, ”Mon amie”, finns bland annat här.

det-goda-enkla-maten-vi-vill-laga-och-ata

Bok: ”Det goda enkla”. Finns bland annat här.

Ram-21X30-cm

Nio (!) stycken vita ramar i denna storlek ungefär. Tanken är en tavelvägg i vardagsrummet. Åhléns har bland annat.

medium_item_95150_e02366fd42

Rörstrand/Gustavsberg-krus. Form och storlek spelar ingen roll. Tänker mig en liten samling i kallfarstun, med pelargoner i till våren/sommaren… (Bild lånad härifrån).

Blandat 3 jan 036

Litet bord liknande detta (behöver verkligen inte vara exakt så) med spjälor/ribbor. Som ett litet avlastningsbord vid soffan i vardagsrummet eller som nattduksbord i sovrummet. Bild lånad härifrån.

DSC_0006

Vitt eller trärent skåp, med dörrar eller lådor, att ha under teven precis som på bilden här ovan. Bild lånad härifrån.

Också slänger jag med min dröm-matta, som jag drömt om i så många år att jag nog knappt kan minnas.. Nu har jag visserligen hittat en matta till vardagsrummet, men den skulle kunna flytta upp (eller kanske snarare förpassas) till allrummet på övervåningen till förmån för denna 😉

83-3177

 Mattan ”Särö” från märket Himla, i färgen betonggrå storlek 140×200 cm. Finns här bland annat.

Ja, det var nog det 😉

Önskar er en fin torsdag!

Kram, Sofie

Kommentera

