Tillbaka

Hej fina ni!

Det blev visst ett långt uppehåll från bloggen. Jag ska vara ärlig och berätta att blogglusten inte alls har varit på topp. Bloggen är inte riktigt vad den har varit. Förut, för några år sedan, var den min stora glädje och stolthet. Där jag fick visa upp mina bilder och mitt hem och dela med mig av vardagsglimtar. Ett forum för mitt största intresse och en direktkontakt över nätet med likasinnade. Senaste åren, och ännu mer senaste månaderna, har bloggandet nästintill varit förknippat med stress och press. Och då har det känts naturligt att låta bloggen vila tills de positiva känslorna återinfunnit sig. Och nu har den börjat smyga sig på. Blogglusten. Det känns skört men jag tar det varsamt 🙂

Men nog om det 🙂

Vi har en mysig lördagsförmiddag här hemma. Ute snöar det för fullt och inne tar vi det lugnt och pysslar på, lilla familjen. Jag är nyklippt (tack moster L!) och jättenöjd över min nya kortare frisyr och ser fram emot vad den här oplanerade dagen har att bjuda på 🙂 Kanske städa lite, baka, fixa och dona…? Hade en tanke att göra en blomkålssoppa ur senaste numret av Lantliv som lät gudomligt god. Älskar blomkål. Igår gjorde vi ett annat recept ur samma tidning, en mustig gryta med kyckling, chorizo, oliver, lök och annat mumsigt i!

Hade tänkt visa er lite bilder men vi har haft en stor ”omorganisation” här hemma av både rum och datorer, och jag är inte riktigt hemma ännu med den nya (egentligen nygamla) datorn vi nu har i vårt nya kontor. Så när jag har fått bukt på bilder och redigeringsprogram och dylikt så lovar jag att återkomma med ett bildrikt inlägg 🙂

Hoppas ni får en riktigt fin lördag!

Kram, Sofie

4 reaktioner på ”Tillbaka

  1. Har heller inte haft nån blogglust på evigheter, orkar lixom inte sätta mig och skriva och lägga in bilder när
    väl barnen är isäng. 🙂 men det går väl i perioder med allt. Nu hänger jag på Instagram bara! Känns mest lite sorgligt att Elliots första år inte alls är så dokumenterat som Alicias var… Och att de flesta bilder är halvdåliga mobilbilder som inte kommer gå att förstora. Jaja, fler ögonblicksbilder har det blivit iallafall. Och jag antar att min blogglust oxå kommer tillbaka vad det lider. 🙂 kram!

    1. Ja jag känner lite samma! Nu somnar sällan lilleman före mig, så därav blir det naturligt att jag inte hinner någonting på kvällarna. Men somnar han före mig, så är det så mycket annat man vill hinna i första hand 😉 Åh, jamen det blir ju faktiskt lite så. Bloggen är ju ett sånt enkelt verktyg för att dokumentera med bilder och text snabbt och lätt.. önskar jag också hade skrivit mer om lillemans första månader, så som jag flitigt dokumenterade graviditeten (DET är jag verkligen glad för såhär i efterhand! Riktigt underhållande att gå tillbaka och läsa). Kram på dig!

  2. Känner ungefär samma just nu. Mest för att upplever det som att jag inte har något att blogga om i renoveringssyfte. Egentligen startade jag bloggen för min egen skull, en slags husdagbok och för att släkt och vänner skulle kunna ta del av hur det går men ändå kan jag uppleva prestationsångest då och då.
    Det är nog bra att ta paus ibland 🙂

Kommentera

