Att skapa med fårull

IMG_2774 copy

För tre veckor sedan klippte vi fåren (eller inte vi, vi lejer en kille för att klippa). Sommarullen är helt klart den finaste ullen, inte lika smutsig som vinterullen (den man klipper på våren). Men sommarullen är också porösare och mjukare på något vis tycker jag. Lämpar sig utmärkt för pyssel! Tvättar upp ull allt eftersom det går åt.

Hittills har jag skapat följande…

IMG_2767 copy

En ”nästomte”.

IMG_2763 copy

Ett hjärta för upphängning.

IMG_2754 copy

En, vad jag har tänkt som, julgranspynt. Tänker göra fler. Inspirationen till dessa har jag hämtat från min barndom då jag minns att mormor hade en slags ull innehållandes små glasskärvor (vet ej vad det heter?) som var så fantastiskt vackert i granen… för mina tankar till sådant där ”skägg” (är väl någon slags mossa eller lav?) som vissa träd i skogen har.

IMG_2757 copy

Och sist men inte minst blev det även en krans.

Pysslandet fortsätter…

Önskar er en fin kväll! Själv väntar jag efterlängtat finfrämmande, en mysig tjejmiddag står på schemat!

Kram /Sofie

2 reaktioner på ”Att skapa med fårull

Kommentera

